Op naar Auckland, op naar Bas - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Stephanie Blom - WaarBenJij.nu Op naar Auckland, op naar Bas - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Stephanie Blom - WaarBenJij.nu

Op naar Auckland, op naar Bas

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

09 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na het festival aangekomen in Nelson heb ik heerlijk gedoucht! Eindelijk je weer schoon voelen. Wat een genot. Daarnaast nog lekker een wandeling gemaakt en de tijd genomen met vrienden en familie bij te praten. Tijdens de wandeling was in de verte een grote rookpluim te zien. Ik had al gehoord dat er een flinke bosbrand woedde, maar dat was vergenoeg buiten de stad. Nog wat foto's gemaakt en de was gedaan en genoten van mijn hergeorganiseerde backpack. Tja, ik hou eenmaal van structuur, wat kan ik nog meer zeggen. En voor ik ging slapen telde ik weer af. Nog 2 nachtjes slapen en dan komt Bas. Ochtends een ontbijtje gegeten en naar de bus gelopen. Onderweg rook het naar brand en was de lucht heiig. Ik zag nog een brandweerwagen met sirine rijden, maar in de stad wees niets op onrust of zorgen. Bij het vliegveld zag het er anders uit. Vluchten waren vertraagd en een enkele zelfs geanuleerd. Maar op de een of andere manier had ik wel het gevoel dat ik in Auckland aan zou komen. Vluchten kwamen nadat ik een uur op het vliegveld was weer op gang en voordat ik het wist was ik in Auckland. Gezellige mensen in het hostel ontmoet en gesproken over reizen en Nieuw Zeeland. Op tijd naar bed gegaaan, want om 6.30u komt Bas aan. Weer tel ik af. Nog 1 nachtje. De wekker is gezet. Laat de slaap maar komen.

Natuurlijk niet bijzonder veel geslapen, maar wel genoeg. En daar ging ik weer, weer naar Auckland airport. En veel sneller dan gedacht kwam Bas daar aangelopen. We vlogen elkaar natuurlijk gelijk in de armen. Wel heel onhandig met tassen en een stang waar je achter moest wachten ertussen. Maar dat maakte allemaal niet uit. We waren weer samen. Al snel de auto opgehaald en een B&B geboekt. En dan kon het links rijden echt beginnen. Omdat Bas gevlogen had en ik het 't spannends vond ben ik begonnen. En het viel reuze mee voor we het wisten waren we in de buurt van Matamata en konden we de spullen op onze prachtige kamer kwijt. Bas had zich opgefrist en daarna zijn we naar Tauranga Beach geweest en hebben we een kleine hike gedaan. Daarna een hapje gegeten en naar de B&B terug gegaan. Wat is die mooi. Ik geniet er van elk moment. Nog wat kleine regeldingetjes gedaan en in de avond moe maar voldaan naar bed gegaan. Morgen staat Hobitton (movieset) op het programma en overmorgen gaan we door naar Rotorua waar vulkanisch gebied en een Maori village op het programma staan. 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

Actief sinds 06 Jan. 2019
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 5314

Voorgaande reizen:

14 Januari 2019 - 26 Maart 2019

een 72 daags avontuur door Azie en Oceanie

Landen bezocht: