Het noordereiland in vogelvlucht - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Stephanie Blom - WaarBenJij.nu Het noordereiland in vogelvlucht - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Stephanie Blom - WaarBenJij.nu

Het noordereiland in vogelvlucht

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

13 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Wat ben ik onder de indruk van Nieuw Zeeland! Zo veel moois om te zien en te bezoeken. Met de auto is alles goed te bereiken en we hebben een hoog reistempo. Op de eerste dag samen zijn we naar een geweldige bed&breakfast geweest in de buurt van Matamata. Na even te hebben opgefrist zijn we naar het strand gegaan waar we een berg hebben beklommen en van het uitzicht hebben genoten. Nog een ijsje gegeten en op het strand gelegen. Daarna rustig aan terug naar Matamata. Voor Bas was de dag erg intensief omdat hij net aangekomen was. Ik heb dan ook het merendeel gereden en dat beviel goed. In de avond vroeg naar bed gegaan om de dag erna fit te zijn voor de Hobiton movieset. Na een heerlijk ontbijt en reistips voor onze reis zijn we naar Hobiton gegaan. We hadden prachtig weer en de shire lag er mooi bij. We kregen nog een koud biertje aan het eind en daarna zijn we door gegaan naar Rotorua. Daar aangekomen hebben we een bron bezocht. Het water daar was zo mooi en het park heel rustig. De dag erna hebben we in Rotorua een Maori village bezocht en beschikken we over een beetje meer kennis van de cultuur en historie van Nieuw Zeeland. Daarna een soort dierentuin bezocht omdat Bas heel graag de Kiwi vogel wilde zien. Het diertje is erg schuw en met uitsterven bedreigd. Voor mij geen must om te zien, maar wel erg leuk. Daarna naar Wai-O-Tapu geweest en de geisers en meren aldaar bezocht. Echt een aanrader! Prachtige kleuren, bijna onwerkelijk. In de avond aangekomen in Taupo en onze tent opgezet. 's Ochtends kayaks gehuurd en op het meer op zoek gegaan naar een oude Maori tekening in de rotswand. Met z'n tweeën in de Kayak was nog niet zo makkelijk. Kibbel en kibbel gingen moeilijk van start, maar na een tijdje hadden we de smaak te pakken. De rots hadden we gevonden en daar hebben we even aangemeerd. De terugweg viel wat zwaarder. De eerste 5km gingen soepel, maar de laatste 5 waren nog best zwaar. Na het kayak ken wat rust genomen en een kampeerplek dicht bij de Tongariro crossing gezocht. Want vandaag (13feb) is het de grote dag. De Tongariro crossing stond op de planning. Om 5.30 opgestaan, tent afgebroken en naar de pick up locatie gereden. En om 7.30 begonnen we aan een flinke klim. Onderweg herkenbare stukken natuur uit de Lord of the Rings film gezien. Verschillende landschappen wisselden zich af. Van vulkaankraters tot toxische meren tot dichte bebossing. Echt de nr 1 hike van Nieuw Zeeland. De hike maakte zijn belofte waar. Genoten van begin tot eind. Nu de voeten wat rust geven en morgen doorrijden naar Wellington waar we in de nacht van 14 op 15 februari de ferry naar het zuidereiland zullen nemen.