Perth, Rottnest Island & Fremantle - Reisverslag uit Perth, Australië van Stephanie Blom - WaarBenJij.nu Perth, Rottnest Island & Fremantle - Reisverslag uit Perth, Australië van Stephanie Blom - WaarBenJij.nu

Perth, Rottnest Island & Fremantle

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

13 Maart 2019 | Australië, Perth

Inmiddels al een paar dagen in Perth. Samen met Rafal en Niklas verken ik de stad. We doen het meeste te voet. Zijn naar een park geweest met verschillende uitkijkpunten zowel overdag als in de avond. We eten samen maar splitsen af en toe ook even op zodat ieder zijn eigen ding kan doen, maar dat is meestal later in de avond of in de middag een uurtje. Perfecte balans wat mij betreft. Ook zijn we samen naar een strand buiten de stad geweest, gewoon om een dagje te relaxen. Op dinsdag zijn we vroeg opgestaan zodat we om 9 uur de ferry konden nemen naar Rottnest Island. Op naar de Quokka! Op de boot super hard gelachen om een man die achter ons in slaap was gevallen al 5min na vertrek en ontzettend hard lag te snurken. Eenmaal aangekomen op het eiland de fietsen opgehaald en het eiland verkend. Heerlijk verfrissend om te fietsen, maar naar 10min was ik het al zat xD het was alleen maar heuvel op heuvel af. We dachten ontspannen, vlak, te kunnen fietsen. En na 30min nog geen quokka gezien. En dan moeten er 10.000 op het eiland zijn... Maar na nog wat verder te hebben gefietst kwamen we de eerste quokka's tegen. Vol overgave storten we ons op de beestjes en maken we tientallen foto's. Om de perfecte selfie te maken liggen we zelfs op de grond. We hebben misschien nog wel de meeste lol om te zien hoe we allemaal aan het stoeien zijn om foto's te maken. Na alle foto's fietsen we door. We proberen een paar keer om de drone van Rafal in de lucht te krijgen, maar door het kleine vliegveldje op het eiland kan de drone niet omhoog. We fietsen door en na een tijdje geef ik aan dat ik echt ff wil zitten en van het eiland wil genieten. We waren alleen maar on the go en er waren zo veel mooie stranden. Gelukkig is de rest ook toe aan strand en we vinden een klein strandje dat we helemaal voor ons alleen hebben. Leek wel alsof we op een privé-eiland waren. Het zag er zo mooi uit! Lekker wat gegeten, gezwommen en gerust om daarna via de andere kant van het eiland weer terug te gaan. Daar nog een keer geprobeerd de drone in de lucht te laten, en deze keer lukte het wel. We wilden de drone ons laten volgen terwijl we fietste, maar dat lukte niet. Wel een paar leuke foto's kunnen maken! Daarna hebben we de fietsen ingeleverd en nog lekker in het gras gezeten. Ons laatste dagje samen. Daarna terug naar het hostel gegaan en afgesproken nog een keer samen te ontbijten. Na het ontbijt afscheid genomen van Niklas, hij reist verder zuidelijk van Perth en is 22 maart weer in Perth. Misschien zien we elkaar de 23e nog als ik weer terug in Perth ben, maar dat zien we dan wel. Ik ben naar Fremantle vertrokken om een oude gevangenis te bezoeken en Rafal blijft in Perth om daar wat te shoppen en de was te doen. Ik heb nu 4 nachten in een dorm voor 8 meidenFre erop zitten en daarvan waren er 2 toch wel erg zwaar. Je word vaak wakker van meiden die laat terugkomen van het stappen. Dat is nu eenmaal niet mijn reisritme. Ik spendeer liever mijn ochtend en middag goed en ga op tijd naar bed. Vrijdag ga ik op tour en woensdag en donderdag heb ik dan ook mijn eigen kamer. Lekker uitrusten voordat ik op tour ga. Maar nu eerst op naar Fremantle. Fremantle is een super leuk stadje met allemaal kleine hipster winkeltjes. Heb er heerlijk rondgesnuffeld en verschillende plaatsen bezocht. Waaronder de gevangenis. Super boeiend om te horen hoe de gevangenis door Britse gevangen rond 1840-1860 is gebouwd en hoe in de gevangenis geleefd werd. Daarna doorgegaan naar het roundhouse, het oudste gebouw van West Australië en naar het shipwreck museum geweest waar restanten van de Batavia te bezichtigen waren. Weer even mijn geschiedenis van het Nederland van de gouden eeuw opgefrist. En toen was het wel weer tijd om terug naar Perth te keren. Aangekomen bij het hostel krijg ik de sleutel van mijn eigen kamer. Na vier dagen dorm lijkt dit wel een paradijs. Tweepersoonsbed en eigen badkamer. Heel sober en standaard, maar ik ben er mega gelukkig mee. Lekker vroeg in bed gedoken en serie gekeken. Morgen ga ik nog een laatste keer van de stad genieten, wat winkelen en dan vrijdag op tour!

  • 13 Maart 2019 - 16:46

    Janneke:

    Hoe lekker is een beetje privacy/eigen kamer als je je constant tussen de (vreemde) mensen bevindt?! <3 heaven! Geniet ervan xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

Actief sinds 06 Jan. 2019
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 5308

Voorgaande reizen:

14 Januari 2019 - 26 Maart 2019

een 72 daags avontuur door Azie en Oceanie

Landen bezocht: