Wat rustiger aan - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Stephanie Blom - WaarBenJij.nu Wat rustiger aan - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Stephanie Blom - WaarBenJij.nu

Wat rustiger aan

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

26 Februari 2019 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Weer even een update vanaf de andere kant van de wereldbol. De dagen gaan zo snel! De laatste keer dat ich schreef was voor het paardrijden. Jeetje, dat was gaaf. De tocht ging door Paradise, vernoemd naar een vogel, maar het zag er ook uit als een paradijs. Bas wilde niet mee en had de opties om te parachuutspringen bekeken, maar vanwege de wind kon dat niet doorgaan en heeft hij op mij moeten wachten. Dat was voor Bas wel balen. Maar terug naar mijn paardrijtochtje, want ik had het bossy paard. Het paard met de grootste persoonlijkheid. Hij moest ook voorop. Benieuwd of ze die met een reden aan mij hadden gegeven... Als hij maar meteen achter het eerste paard liep was het goed. Maar je voelt het al aankomen, na een korte pauze drong een paard voor en mijn paard komt in de lichte opstand, want voor iemand die nooit op een paard zit grote opstand is. Die knol duwt zich naar voren en ik maar aangeven met mijn teugels dat hij moest stoppen, maarja, dat deed hij niet. Nadat het andere paard voor het mijne uit was gehaald was alles weer koek en ei en kon weer van het uitzicht genoten worden. Onder andere the lord of the Rings, mission impossible en Narnia waren daar gedeeltelijk opgenomen. Na de paardrijtocht met Bas naar Te Anau gereden en in de avond een glowwormcave bezocht. Die was bovenverwachting mooi. Allemaal blauwe lichtjes en flink wat kennis over de wormpjes rijker! De ochtend erna in alle vroegte naar Milford Sounds omdat onze cruise door de fjorden om 9u vertrok. Het schema was zo vol omdat Bas de dag erna mogelijk alsnog kon springen, maar na de cruise kwamen we erachter dat dat toch niet mogelijk was doordat het weer opnieuw roet in het eten gooide. Besloten het geld terug te vragen en daarna hebben we wat rustiger gereisd. Heerlijk! Maar nog even over Milford Sound, het was mooi, maar persoonlijk vond ik de fjorden in Noorwegen indrukwekkender. En op de cruise viel ik bijna in slaap. K. O. na de drukke dagen. Na Milford Sound naar het uiterste zuiden gereden en 3 nachtjes in B&B's/homestays geslapen. We hebben mooie stranden bezocht, een vuurtoren (nugget point), 2 watervallen, een lokale boerenmarkt, de stijlste straat ter wereld en Moeraki boulders beach. Na al deze plekjes het binnenland in gereden voor ons laatste B&B nachtje in Dansey's pass. Dit was een oud goudzoekersverblijf en dit gebied was niet zo touristisch als alle andere plekken waar we geweest zijn. Hier echt even tijd voor elkaar gehad en een wandeling gemaakt. De dag erna mountainbikes gehuurd en 32km door de regio gefietst. Niet mijn ding, maar Bas vond het geweldig. En na de fietstocht aan onze reis noordelijk begonnen. Want onze tijd in Nieuw Zeeland zit er bijna op... En we willen nog graag Arthur's pass lopen. Na het fietsen 2 uur noordelijk gereden en op een gratis camping (lees, stuk grond met een toilethuisje) ons tentje opgezet. De ochtend erna aan onze auto-dag begonnen. 5 uur rijden en dan komen we aan in Arthur's pass. Vanacht nog een nachtje kamperen en daarna nog 2 nachtjes in een B&B bij Christchurch en dan moet ik weer afscheid nemen van Bas. Helemaal geen zin in en ook nog niet te veel over nadenken. Wel zin om naar Australië te gaan. In Perth kom ik Elise weer tegen! We hebben samen op Luminate gewerkt en gaan daar samen nog wat tijd doorbrengen. Maar nu nog ff van Nieuw Zeeland genieten. De bergen, de kust en mijn lieve vriend naast me!

  • 03 Maart 2019 - 08:48

    Janneke:

    Jij op het bossy paard =‘D ik wilde een grapje maken door te zeggen hoe jij ook wel bazig kan zijn en dat het een match made in heaven was, maar uit onderzoek blijkt niets minder waar: het is juist opposites attract, haha. Ze hadden je dus eigenlijk een onderdanig paard moeten geven ;) leek me overigens een betere keuze voor een onervaren ruiter, maargoed.. wie ben ik (geen paardenmeisje, that’s who :p). Vet balen voor Bas dat hij niet kon springen.. jullie hadden dus niet al te best weer :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

Actief sinds 06 Jan. 2019
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 5303

Voorgaande reizen:

14 Januari 2019 - 26 Maart 2019

een 72 daags avontuur door Azie en Oceanie

Landen bezocht: