De kangaroe opvang en de start van Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Stephanie Blom - WaarBenJij.nu De kangaroe opvang en de start van Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Stephanie Blom - WaarBenJij.nu

De kangaroe opvang en de start van Perth

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

10 Maart 2019 | Australië, Perth

Terug van de tour komt Aida, een meisje dat ik in het hostel heb leren kennen naar me toe. Voor ik op tour ging hadden we al kennis gemaakt en een ommetje gewandeld. Ik had haar vertelt over mijn plannen en de kangaroe opvang. Ze vertelt enthousiast dat er voor 8 maart nog een plek vrij is en we samen kunnen gaan. Ze wilde nog even 100% zeker weten dat ze de goede datum had. Na nog wat gezellig gekletst te hebben ben ik uitgeput in slaap gevallen. Heerlijk om lekker lang te slapen en uitgerust wakker te worden. Ik had geen plannen die dag, behalve de kangaroe opvang in de avond, dus heb bijna de hele ochtend doorgebracht in bed met de airco en mijn telefoon. Want na 3 dagen weer wifi hebben is dan echt een genietmomentje. Voor ik het wist was een uur voorbij en dan had ik nog niet eens alle social media bekeken. Na een tijdje lekker gedoucht en opgefrist om 's middags samen met Aida en Anna naar het royal Flying doctors museum te gaan. Super boeiend om te lezen hoe vroeger en nu de gezondheidszorg geregeld werd/wordt in de afgelegen gebieden van Australië. Daarna wat boodschappen gedaan en nog wat rondgeneusd door Alice Springs en weer terug naar het hostel. Beide nog even 30min voor onszelf gehad en daarna vertrokken we naar de kangaroe opvang. We leken wel 2 tienermeiden zo enthousiast waren we. En wat bijzonder was die avond. Een nieuw hoogtepunt van mijn reis. Het houdt maar niet op. Eenmaal uit de bus ontmoeten we Chris, de oprichter van de opvang en leren we veel over de kangaroe. Hij redt alleen babykangaroes, omdat deze vaak nog leven in de buidel als de moeder wordt aangereden en overlijdt. Zo'n 300 babykangaroes per jaar komen naar de opvang. En de babykangaroes moeten zo'n 16 uur dichtbij gedragen worden in een kussensloop of iets vergelijkbaars waar ze in kunnen hangen. Dus hij heeft ook heel wat vrijwilligers in de stad die een of een aantal kleintjes meehelpen verzorgen. Dus het vasthouden van de kleintjes wat wij dus ook mochten doen is juist goed voor ze. Wanneer ze de leeftijd van 9 maanden hebben leren ze weer om in het wild te leven worden ze onthouden van contact met mensen. Daarvoor hebben ze de mens nodig om te overleven en daarna kunnen ze op eigen pootjes verder hoppen. In de jaren zijn er een aantal uitzonderingen geweest van kangaroes die niet in het wild konden leven. Daarvoor heeft hij een terrein op zijn opvang, behoorlijk groot, waar ze hun dag kunnen slijten. Hier heeft hij er momenteel een stuk of 60. Het is zo'n prachtig gezicht, vooral die kleintjes. Wij hadden kennis gemaakt met George en Marmelade. En hebben natuurlijk een hele foto reportage gehouden met ze. Wat een dotjes. We hebben helaas geen kennis meer met roger kunnen maken. Hij was een mega gespierde kangaroe waarvan eerst gedacht werd dat het lichaam van een bodybuilder was gefotoshopt op het lichaam van de kangaroe. Maar hij was echt zo gespierd. Helaas is hij afgelopen december overleden. Maar hij heeft de ranglijst van bekende dieren gehaald en staat op plek 8. Na de tour hebben Aida en ik samen gegeten en zijn we op tijd naar bed gegaan. De warmte put je uit en na al die indrukken was het wel lekker om naar bed te gaan. En dan breken mijn laatste momenten in Alice Springs aan. Ik douch, pak mijn backpack weer in en bereid me voor om naar Perth the gaan. Aida en ik zeggen gedag en in de bus naar het vliegveld kom ik iemand tegen die ook naar Perth gaat en overnacht in het zelfde hostel. We trekken op het vliegveld samen op en bij de bagageband voegt ook een van de jongens van de tour zich bij ons. Samen komen we aan in het hostel en gaan we de stad kort verkennen. Maar een ding was het zeker, het was niet kort. Een van de jongens voelde zich kort na vertrek niet zo lekker en met de ander heb ik zeker vier uur door de stad gelopen. Het is een oké stad, maar 5 dagen hier zijn wel lang denk ik. In de avond wat gegeten, meestal haal ik iets vers uit de supermarkt. En daarna lekker op bed wat gehangen. Vandaag ontbijten we samen en gaan we waarschijnlijk richting kings park,onze neus achterna.

  • 13 Maart 2019 - 16:43

    Janneke:

    Wat fijn om te lezen dat je weer wat meer aanspraak hebt! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

Actief sinds 06 Jan. 2019
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 5295

Voorgaande reizen:

14 Januari 2019 - 26 Maart 2019

een 72 daags avontuur door Azie en Oceanie

Landen bezocht: